Poniedziałek, 21 października 2019 News Czarna lista Wydarzenia Mobile Pobierz na Windows PhoneMobile Kontakt

Zaloguj się Zarejestruj się


Ćwiczenia dla informatyków, które możesz wykonywać w pracy

Dodano: 2016-07-12 • dołącz do dyskusjiTagi: Ćwiczenia Informatyk Komputer Praca

Zapisz artykuł na później





Wielu z nas spędza długie godziny za biurkiem, przed ekranem komputera. Skutki są zatrważające, albowiem wymuszona pozycja wpływa negatywnie na nasz kręgosłup, a dodatkowo przybieramy na wadze. Brak ruchu przez osiem albo i więcej godzin dziennie, to także utrata kondycji a co za tym idzie dobrego samopoczucia.

Bez względu na to czy uczysz się, czy pracujesz, czytasz, piszesz, twoja pozycja siedząca jest wymuszona. Czujesz, że jesteś zmęczony? Chcesz poćwiczyć, poruszać się, a jednocześnie wiesz, że brak Ci czasu? Okazuje się jednak, że jest na to znakomite rozwiązanie, albowiem wcale nie musisz wstawać z krzesła, aby poćwiczyć i poczuć się o wiele lepiej. Mamy dla Ciebie najlepsze propozycje ćwiczeń, które pozwolą Ci zachować zdrowie i dobre samopoczucie.

Ćwiczenie 1:

Aby wykonać to ćwiczenie potrzebujesz jedynie fotel obrotowy. Wystarczy, że chwycisz rękami brzeg biurka, a następnie lekko odsuniesz krzesło. Nogi unieś i wykonuj skręty bioder. Wystarczy pięć w prawo oraz pięć w lewo.

Ćwiczenie 2:

W pozycji siedzącej wyprostuj plecy, a następnie unieś jedną nogę w górę. W takiej pozycji wytrzymaj kilka sekund, a następnie wykonaj ćwiczenie drugą nogą. Najlepiej wykonać sześć powtórzeń obiema nogami.

Ćwiczenie 3:

Kiedy siedzisz na krześle wyciągnij w górę obie ręce. Staraj się wyciągnąć je jak najwyżej jak się da. Takie rozciąganie zastosuj przez około 10 sekund. Następnie zrób kilkusekundową przerwę i znów powtórz rozciąganie. Na pewno twoje plecy i kręgosłup znacznie odpoczną.

Ćwiczenie 4:

Ćwiczenie, które chcemy wam teraz zaprezentować jest najprostsze i najłatwiejsze do wykonania. Nie potrzebujesz żadnych urządzeń do pomocy, po prostu zaczynasz wykonywać obroty głową, siedem razy w prawo, a następnie siedem razy w lewo. Po zakończeniu tego ćwiczenia pomasuj lekko szyję, a z całą pewnością odczujesz znaczną ulgę.

Ćwiczenie 5:

W chwili, kiedy siedzisz na krześle, schyl się w przód. Następnie połóż dłonie na kolanach. Wytrzymaj w takiej pozycji kilka sekund a potem wyprostuj plecy i ściągnij łopatki. Ćwiczenie to potwórz pięć razy, a na pewno korzystnie wpłynie na twoje samopoczucie.

Ćwiczenie 6:

Jeśli stoisz bądź też siedzisz możesz również wykonywać ćwiczenia, które pozytywnie wpłyną na twój kręgosłup. Pracując za biurkiem, w tych pozycjach możesz, bowiem wykonywać krążenie ramionami. Wpierw wykonać pięć okrążeń w przód, a następnie w tył.

Ćwiczenie 7:

Do kolejnego, prezentowanego przez nas ćwiczenia potrzebny będzie ci fotel obrotowy. Zapewne jednak w twoim miejscu pracy łatwo znaleźć tego typu sprzęt. Aby rozpocząć ćwiczenie, końcami palców chwyć się biurka, a następnie siedząc wygodnie na fotelu odsuwaj się i przesuwaj w kierunku biurka. Ćwiczenie sprawi, że rozluźnisz mięśnie i doskonale się poczujesz. Nabierzesz też chęci do dalszej pracy.

Ćwiczenie 8:

Ósme, a zarazem ostatnie ćwiczenie, jakie chcemy Ci zaprezentować to podnoszenie ciężarków, inaczej mówiąc małych sztang. Jednakże na pewno w twoim miejscu pracy trudno jest znaleźć taki sprzęt rodem z siłowni. Mamy idealne rozwiązanie, ponieważ zamiast sztang, równie dobrze możesz użyć torebki, bądź też nesesera. Kobieca torebka jest na ogół ciężka, ponieważ nosimy w niej ogromną ilość mniej lub bardziej przydatnych przedmiotów. Jeśli jednak jesteś wyjątkiem możesz włożyć do niej różne przedmioty z biurka: lampkę, latarkę, telefon i dzięki temu torebka posłuży znakomicie, jako sztanga.

Wpis powstał we współpracy ze sklepem sklep.kfd.pl oraz serwisem dietlove.infodietlove.info




comments powered by Disqus
Zobacz również

Czy warto jeszcze iść na studia?

Wirtualna centrala telefoniczna 3CX idealnym sposobem na poprawę komunikacji w firmie

Ciekawostki o książkach - mniej znana historia literatury

Oryginalne ławki ogrodowe

Jak działa rezystor bezpiecznikowy?

Copyright © 2013-2015 GenITY Network. All rights reserved O GenITY Regulamin Prywatność

PLPolski Pomoc