Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100518 Library:30120 in /home/virt100330/domains/genity.pl/public_html/include/database.php on line 15
Aktywność dzieci w Internecie - GenITY news

Środa, 29 marca 2023 News Czarna lista Wydarzenia Mobile Pobierz na Windows PhoneMobile Kontakt

Zaloguj się Zarejestruj się


Aktywność dzieci w Internecie

Dodano: 2016-06-08 • dołącz do dyskusjiTagi: internet Kaspersky Lab dzieci online gry

Zapisz artykuł na później





Z najnowszego raportu Kaspersky Lab wynika, że dzieci na całym świecie spędzają najwięcej czasu online. Najchętniej korzystają z narzędzi komunikacyjnych, takich jak portale społecznościowe, poczta e-mail, czaty itd. Stanowi to 67% ich całej aktywności online.

Na kolejnych miejscach uplasowały się strony poświęcone grom (11%) oraz strony zawierające informacje na temat alkoholu, narkotyków i tytoniu (9%). Zainteresowania dzieci różnią się w zależności od państwa w jakim mieszkają.

Raport z badania obejmującego 12 miesięcy prezentuje anonimowe statystyki pochodzące z rozwiązań Kaspersky Lab dla komputerów z systemem Windows oraz OS X z włączonym modułem kontroli rodzicielskiej. Pokazuje również udział odwiedzin lub prób odwiedzin stron internetowych o potencjalnie szkodliwej zawartości, które zaliczają się do jednej z 14 zdefiniowanych wcześniej kategorii. Z danych tych wynika, że w okresie badania dzieci ograniczyły korzystanie z mediów komunikacyjnych oraz odwiedzanie stron przeznaczonych dla dorosłych. Trend ten można wyjaśnić zjawiskiem przenoszenia większości poufnych działań na urządzenia mobilne, które nie zostały uwzględnione w tym raporcie.

Kategoria „internetowe media komunikacyjne” była najpopularniejsza w Meksyku (86%), Rosji, Brazylii i we Włoszech (we wszystkich tych państwach jej udział wynosił nieco ponad 70%). Najmniejszą komunikacyjność w badanym okresie wykazały dzieci w Chinach (30%), Niemczech (31%) oraz Wielkiej Brytanii (32%). Co ciekawe, im mniej popularna była ta kategoria w danym państwie, tym popularniejsza była tam kategoria „gry komputerowe”. Dzieci w Wielkiej Brytanii (28%), Niemczech (26%) i Australii (21%) poświęcają grom online najwięcej czasu, podczas gdy dzieci z Meksyku (4%), Włoch (6%) oraz Japonii (7%) rzadziej oddają się tej aktywności.

Jeśli chodzi o oglądanie filmów, słuchanie muzyki czy pobieranie oprogramowania, na wyraźnym prowadzeniu znajdują się dzieci z Japonii (12% ogółu powiadomień kontroli rodzicielskiej). Ponadto częściej robią zakupy przez internet (17%), podobnie jak dzieci i nastolatki w Chinach (20%). Najwięcej powiadomień z kategorii „alkohol, tytoń i narkotyki” pojawiło się w Niemczech (23%) i Wielkiej Brytanii (25%). Z kolei treści dla dorosłych wzbudziły największe zainteresowanie wśród dzieci w Chinach (23%) i Japonii (5%). Temat ten był najmniej interesujący w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych (w obu państwach udział tej kategorii wynosił 1%).



comments powered by Disqus
Zobacz również

Dlaczego warto zainstalować antywirusa?

Jakie etapy ma kampania SEO? Co zrobić aby zmaksymalizować efekty?

Można zarabiać na każdym blogu. Zobacz, jak robić to dzięki afiliacji i programom partnerskim

Popularne typy kampanii reklamowych w AdWords

Jak wymieniać waluty przez internet?

Copyright © 2013-2015 GenITY Network. All rights reserved O GenITY Regulamin Prywatność

PLPolski Pomoc