Niedziela, 15 grudnia 2019 News Czarna lista Wydarzenia Mobile Pobierz na Windows PhoneMobile Kontakt

Zaloguj się Zarejestruj się


Polscy studenci zmieniają świat na lepsze

Dodano: 2016-06-16 • dołącz do dyskusjiTagi: Samsung studenci aplikacje mobility programowanie

Zapisz artykuł na później





W Regionalnym Centrum Innowacji i Transferu Technologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego odbyła się dzisiaj certyfikacja podsumowująca udział kilkudziesięciu studentów w II edycji programu Samsung LABO. Uczestnicy przygotowali łącznie 14 aplikacji mobilnych, z których jedna doczekała się już nawet komercjalizacji.

Samsung LABO to pierwsza inicjatywa w regionie zachodniopomorskim, stawiająca na współpracę biznesu ze środowiskami akademickimi. Jest to również odpowiedź na aktualny i wciąż sygnalizowany przez ekspertów niedostatek wykwalifikowanych pracowników branży ICT na polskim i międzynarodowym rynku pracy.

Aby optymalnie przygotować studentów do pracy w środowisku nowych technologii, program koncentruje się na najbardziej innowacyjnych platformach programistycznych. Co ciekawe, uczestnicy kursów mieli szansę poznać platformę Tizen i programować w niej aplikacje jako jedni z pierwszych w Europie.

Studenci biorący udział w programie tworzyli swoje prace w grupach. Projekty stworzone przez uczestników miały często na celu pomoc innym. Na oryginalne rozwiązanie dla kierowców wpadli autorzy projektu „Liveo” (Paweł Kośmicki, Patryk Krawczyk). Inteligentny zegarek w połączeniu ze smartfonem wykrywa wypadek i jeśli w określonym czasie kierowca nie odpowie na wezwanie, zostanie zgłoszone zdarzenie. Praca została wyróżniona I miejscem w programie Samsung LABO.

Pierwsze miejsce ex aequo z „Liveo” zajął projekt „Centrum akcji” Kamila Malińskiego stworzony z myślą o Sekcji Poszukiwawczej Ochotniczej Straży Pożarnej Wołczkowo. Aplikacja, której zadaniem jest wspieranie koordynacji poszukiwań zaginionych osób spotkała się już z aprobatą środowiska ratowniczego.

II miejsce zajęła Karolina Kaleta, która nie tylko przygotowała stronę wizualną aplikacji „Cat Catcher”, ale również w pojedynkę ten projekt zrealizowała. Stworzona przez nią gra dla dzieci doczekała się już nawet komercjalizacji. Ostatnio aplikacja zajmowała 22. miejsce spośród najczęściej pobieranych gier!

Autorzy innej pracy zwrócili natomiast uwagę na osoby niepełnosprawne, a dokładnie na problem związany z korzystaniem przez nie z komunikacji miejskiej w Szczecinie. Zespół przygotował odpowiednią nawigację, prezentującą dostępność przystanków i środków komunikacji, które przystosowane są do przewozu osób niepełnosprawnych.

W czasie trwania semestru studenci przygotowywali wiele innych ciekawych projektów m.in. aplikację do zapisywania pomiarów badań cukrzyków, aplikację do słuchania audycji radiowych na żywo i archiwalnych nagrań, a także aplikację pomagającą w zarządzaniu czasem.



comments powered by Disqus
Zobacz również

Najczęstsze usterki iPhone’a

Wirtualna centrala telefoniczna 3CX idealnym sposobem na poprawę komunikacji w firmie

Ciekawostki o książkach - mniej znana historia literatury

Oryginalne ławki ogrodowe

Jak działa rezystor bezpiecznikowy?

Copyright © 2013-2015 GenITY Network. All rights reserved O GenITY Regulamin Prywatność

PLPolski Pomoc